Hvad laver en maskinmester? Læs Nichlas’ historie

niclas-kopi
Nichlas har læst til maskinmester på MARTEC og arbejder i dag hos Advansor A/S som Project Engineer. Læs hans historie her.

Navn: Nichlas Amdisen Pedersen

Alder: 25 år.
Svendebrev: Køleteknikker
Hjemby: Aalborg

Nichlas har læst til maskinmester på MARTEC 

Primær motivation for at læse til maskinmester
Det er vigtigt med udvikling og jeg har altid gerne ville arbejde med planlægning og ledelse. Uddannelsen har givet mig de kompetencer der er nødvendige for at nå det mål.

Nuværende arbejdsgiverniclas-png
Advansor A/S – Leverandør af CO2 køleanlæg.

Stillingstitel
Project Engineer

Ansvarsområder generelt
Som en del af intern-salg har jeg ansvar for at supportere kunder og eksterne sælgere. Her under tilbudsgivning, udførsel af PI-diagrammer og overdragelse til produktionen.

Eksempel på opgave som maskinmesteren løser
Da jeg med min baggrund som køleteknikker har erfaring med større industrianlæg sidder jeg i vores industri afdeling. Her får jeg mulighed for at arbejde med mere specialløsninger til større kølesystemer.

Her har jeg seneste arbejdet på et anlæg til et stort frostlager på 300 kW, her i ligger bla. beregninger af kompressorer og dimensionering af rørsystem. Hver kunde har deres specielle ønsker og i vores industri afdeling kan de næsten få det som de vil have de. Dette lager skal placeres i Norge, i et område med varierende strømforsyning, dette giver os særligeudfordringer med at sikre kundes frostrum i temperatur.

Fremtidsplaner
Jeg håber på at fortsætte karrieren i kølebranchen. Jeg har planer om at læse en MBA om nogle år, for at fastholde min faglige udvikling.

LÆS MERE OM UDDANNELSEN
Læs om adgangskursus til maskinmesteruddannelsen (for faglærte)
Læs mere om maskinmesteruddannelsen på MARTEC

PRØV UDDANNELSEN AF
Se alle Åbent Hus arrangementer her
Eller skriv til pmr@martec.dk så arrangerer vi en dag på MARTEC til dig.

HAR DU SPØRGSMÅL? Kontakt os her

Leave a Reply

